fredag den 29. juni 2012

Den sociale arv - Af Johnny Supertramp Thjellesen


Lad mig flygte fra
 den sociale arvs
  klamme hånd
Lad mig
 gå min egen vej
  i stedet for
   hele tiden at minde mig om den
Sociale arv.

Fastspænd mig ikke
 men frigør mig
Lad mig bryde fri
 og flyve til sydlige himmelstrøg
Lad mig bevise over for dig
 at jeg efter femogtyve år
Godt kan klare mig selv.

Frigør mig fra den spændetrøje
 du sætter mig i
Giv slip på dine hæmninger
   der hæmmer både dig
Og mig.

For der hvor det går galt
 er når jeg fratages rettigheden
  til at gøre det jeg gerne vil
   bare på grund af den
Sociale arv.

Fuck jer
 jeg gider ikke mere
  gider ikke at høre på jer
Jeg synes at jeg
 klarer den så meget bedre
  end dem jeg kommer fra.

Jeg skal nok bevise overfor jer
 - mig selv
  og andre der læser dette
At den sociale arv
 kan brydes.

(Intet ondt sagt om mine forældre)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar