torsdag den 14. juni 2012

Livets å - af Johnny Supertramp Thjellesen

“Livets å”

Jeg flyder ned af livets å
Lader mig forføre af livets
Pudsige finurligheder.

Men samtidig er jeg
Delt op i to
Der er så meget som jeg gerne vil
både nå og opnå.

Jeg famler rundt
Med bind for øjnene
Blændet af mulighederne
Og hendes skønhed
Der får mig til at
glemme mig selv
i orkanens øje
Af forelskelse og
manglende egoisme.

Jeg prøver at placere mig
Midt imellem ying og yang
Jeg prøver febrilsk
At bevare jordforbindelsen
Men forelskelsen gør at jeg
Nogle gange glemmer alt omkring mig
Og finder mig selv
Filosoferende om hende og om
Hvilke skridt jeg skal tage for at
Opnå det jeg gerne vil
nå på kærlighedsfronten.

Men trods orkanens øje
Trods den manglende kærlighed
Går tosomheden hånd i hånd med ensomheden
Jeg finder mig selv, gang på gang
Skuende ud over rolighedens hav
For at prøve at høre svaret
Fra en 3. part. og for at
Finde mit eget svar
Mit eget kald
Min mission
Meningen med det jeg gennemgår
Og det jeg prøver at undgå.


http://digtenu.dk/supertrampdk/2012/06/14/livets-a/

1 kommentar:

  1. jeg kender dig fuldkommen, når jeg læser dette digt...
    Det siger meget om dine veje, livet lige midt i denne svære ungdom...

    SvarSlet