mandag den 4. juni 2012

Vågnet op - Af Cecilie Kristensen

Måske er jeg en dag
et smukt lig i en skraldespand
med kraftige blodrøde negle
og lyseblå sprækkede læber
Med bolsjepapir i håret
og et slidt perlearmbånd
måske i en mørkeblå kjole
og en guldring i min hånd

Måske er jeg en dag
blevet stukket i hjertet med en kniv
og kastet hen til nærmeste gemmested
som en slasket aflivet kat
Med et ''nej'' på vej ud af min mund
og et blegt udtørret blik
Måske det sidste jeg sidste jeg så
var det allersidste jeg fik

Det kunne være jeg en dag
lå på en kølig briks
og blev åbnet op og kigget i
under det skarpe lys
Måske de en dag kunne se
hvad jeg ikke kunne løbe fra
at hele historien blev fortalt
ud fra et simpelt lille ar

Ja måske jeg vågner op
efter at ha været død
i et helt nyt årtusind
med mine læber i dit skød


http://ceciliekristensendigte.blogspot.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar