tirsdag den 1. maj 2012

Pistolskuddet - Af David Roma


Det eneste jeg har lyst til er at
Sætte mig ind i min bil
Træde sømmet i bund
Og fyre den af ud af strandvejen
Med LOC på anlægget
Og stjernerne lysende over kysten
I en drømmedimension
Man ellers kun når
Når man fyrer kanonen af
Andetsteds 
Men det har jeg ikke lyst til nu
Kun det her, det rigtige skud
Har lige sendt en veninde af sted
Og sidder alene med
Whiskyflasken mellem benene
Tager en tår
Afspilleren er nået til Frk. Escobar
Jeg er nået til toppen af verden
Den ligger der
På sædet ved siden af
Gøbben, ladt op
Klar til at gå i aktion
Jeg er nået til Skodsborg
Kører ind på havnen
op til molen
Lygterne slukkes
Flaskerne op på stengærdet
Tilbage, tager ladegreb
Sigter og trykker

Projektilet trækkes fra ladekammeret
Og skydes af sted
Flyver gennem luften
Flaske nr. 1 splintres
I slowmotion
Øresund i baggrunden
Glasskår spredes
Ingen reaktioner
Jeg lader igen
Lægger hele mit liv
I det næste projektil
Og trykker
Alting forsvinder


Ingen kommentarer:

Send en kommentar