søndag den 6. maj 2012

Jomfruskygger - Af David Roma


      Vi dansede i jomfruernes skygger
      intetanende om at livet selv
                            bestemmer
                   hvor
                          det
                                vil
                                     hen

Jeg
faldt igennem vandspejlet
og ned i afgrunden
hvor sorte sten ventede
på at knuse mig
                    
sten som jeg selv
  har knust så mange imod 
                                                             
Du
forsvandt ind i din verden
af usammenhængende ord
hvor der er mange mennesker der taler
men ingen der elsker

som

Jeg

sidder her på bunden
af mit grønne vand
og slår øgler ihjel
mens sirenerne synger over mig
og det slibrige folk 
der lever i undergrunden af virkeligheden
som ingen rigtigt tror på (men alle gerne vil snakke om)
trækker mig i benene
og vil have jeg skal blive en af dem

Jeg svømmer væk  -
gennem dødens vand
hvor livet gror
som planter der slynger sig
fra mørket op mod lyset

- og hen til en forvildet havfrue
hvis grønne øjne forsvinder i mine
og mine i hendes
da vi ser at der
findes adgangen til regnbuens land
hvor vi engang skal være frie  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar