onsdag den 30. maj 2012

Abort - Af Cecilie Kristensen

Under min lukkede jakke
løber langsomt det blod
der skulle have været dit
Det liv der aldrig
blev rigtig levende
Mine ben er varme
men jeg har kuldegysninger
der løber mig koldt
ned ad ryggen

Du siger det er okay
Jeg vidste jo godt at
du ikke gad
Jeg nikker bare til dig
for du ejer mig
men ser ikke at jeg
er her, midt i stuen
og bare venter på at det
er blødt ud
Du ser blot
lige igennem mig

Når du kvæler mig
mindes jeg hvorfor
jeg burde gå
Men så ser du mig i øjnene
og spørger om en masse
så står jeg helt glatbarberet
og blotter alle mine
små hemmeligheder
Jeg kan ikke
holde noget fra dig

Dette her
skulle ha været dit
nu er det bare en plet
på dit nye gulvtæppe
En plet som jeg må
sætte mig ned og fjerne
om et kvarter

http://ceciliekristensendigte.blogspot.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar