tirsdag den 24. april 2012

Tidsrøver - Af Glenn Enrico Buhl Liwervall


Tidsrøver

 

Mit kropssprog viser så tydeligt – hvor desperat jeg forsøger flugt
Talen fra Henry fortsætter nydeligt – nærmest rutinemæssigt smukt

Jeg holdes hen - ved ikke om det er målet?
Men han lader mig riste – som en anden heks på bålet

Min tid stjæles – bid for bid – er på vej helt ind under min hud
Med en egoistisk ligegyldighed – jeg skal åbenbart stå for skud?

Fornemmelsen for situationen – er fuldstændig blottet
Maskingeværtalen indfanger mig – nu hvor jeg er spottet

For ham er jeg bare – endnu en ”sygdomsbuffer”
Endnu - et på vejen - sagesløst offer

 Min afgangseksamen fra ”Flinkeskolen” – og min høflighed spænder ben
Kunne jeg dog bare komme væk i tide – og helst uden varige men   





Ingen kommentarer:

Send en kommentar