onsdag den 25. april 2012

Inkubation - Af Tristan Baujault Borresen


Inkubation

INTRO:
Jeg tumlede i en ungdom
og mødte et legeme; det
sagde, at det var skønheden
selv
Jeg duftede til dets hud og
opdagede at vi hang
sammen.
Jeg rejste mig op fra skønheden, stadig med en utrænet balance-nerve
vaklede igennem værtshusene og skolerne og mødte pur-unge børn
som jeg. Stadig i en fordrukken gang fulgte jeg dem til deres
gilder:
Mad i guirlander
bølger af festlig støj
og jeg omend ikke lykkelig, men så dansende
dansende til deres sang:
“Rør løs til disse pigers bryster!“
“Spis løs ad libitum!“
“Dans!“ “Rør!“ "Kusse!“

Ingen anså mig pædofil, da jeg klyngede
hånden til tøsens skridt.
Hun trods såmænd sin ædru øjne, snusede
til sin blege skind
Holdte på sit hoved og 
blikket farede i forvirring
til besvimelse og hun
forsatte sangens
vers: “Elsk dig selv!“

I hendes søvn var
jeg mutters alene
Jeg så vampyrer
danse til naive
reklamer

et mareridt om forglemte
idoler. Problemer
Spekulationer
De sang
derude:

et langt og fyrigt brøl
som muren adskilte
fra min håbløse
vandring
ned til
tøsens
tavse
orgasme

fyldte hele rummet; musikken, veerne kom
en vred mine afbrød brølet
og

min krop stod ved tavlen. Mine ører stadig i tøsen.
Skolen fortsatte; til dagene ringede ud
Min krop endnu
tumlende

Ingen kommentarer:

Send en kommentar