torsdag den 26. april 2012

Jeg ser det hver dag - Af Johnny Christian Supertramp Thjellesen


Jeg ser det hver dag
Jeg ser det hver dag
alt for unge mennesker
ude efter det hurtige fix
ryger sig alt for høj på crack
enten uden at tænke over konsekvensen
eller uden at vide hvad konsekvenserne er
ved at starte i sådan en tidlig alder.
Der mener jeg også at
pusherne på staden måske burde
tænke sig en gang mere om
inden handlen foregår.
Jeg ser det hver weekend
unge mennesker på Club i indre København
jeg ser det gå galt, tage overhånd
jeg ser dem gå amok
over et puf der ikke var tiltænkt dem.
Det er en skidt kombination
to hvidt forskellige euforiserende stoffer
et ”slow” drug og et ”fast” drug der kulminerer
i en alt for kort lunte.
Jeg forstår fascinationen over det ukendte
og kan til dels sætte mig ind i følelsen af udødelighed
men hvad jeg ikke forstår er de lukkede øjne
at bivirkningerne bliver så meget overset
og at der er nogen i dette samfund der skummer fløden
på bekostning af en hel generation.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar