lørdag den 28. april 2012

Nattefoni - Af Tristan Baujault Borresen


Nattefoni

-Det sumrer-
Hvad er det?
Er det lyden af ungdom?
Nej, orgier?
Det lyder som hundrede svin sat fri
Bassen bliver stærkere
Mørket ruller i solskin
som fototape
discolys der blinker
Et glimt af personer, der danser tæt
til jeg falder om af 
epilepsi
Ryster, skælver
hoster

Gadelamper projekteres
på nethimmelen
sekunder, minutter
Kan du huske dén søndag
hvor du gav et blik
fast til min hinde?
Nye sfærer af duft gav
sig til at sprøjte
Du ringede
Men hvor er du nu?
Nu, hvor musklerne er så slappe
Kondition er fortid
En sjov måde at se dén fortid… Måtte jeg være bange
for nu som epileptisk patient?


Fluorescens 
Indtryk bestråles på nethimmelen
Stofferne syder
Støj fra en transkanal
tunes hen til mit fjerne øre
Dyr; springer pludseligt
ud fra de blege
stykker himmelstof
Glæder blunder 
da jeg huskede din position
dyrene flygter nærmere:
Hvorfor sidder jeg bundet til
kontorstol?

NOK!
Fremad! March!
Marchér soldat!
Officer, vi ruller ind i en tunnel
Hvor har jeg været siden da?
Denne asketåge:
Hvor kommer den fra?
Mine venner hvor er de?
En patron af patroleum knuses på flisen. Gaden brænder
Et vulkanudbrud starter
Teletoget damper
Alt kører -pletfrit
Tinitus.
-Det sumrer-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar